Via Crozant naar La Souterraine 24 en 26 km (994)

21 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

Hoewel beloofd gistermorgen is het er niet van gekomen: geen WiFi in de pelgrimsherberg. Wel zes bedden voor vier personen. Pelgrim Nathalie (Française) was er al en heeft met ons meegegeten. Pelgrimsmenu: pasta met tomaten saus en fruit toe. Om negen uur gaan slapen. Gisteren was een absoluut topdag. In het plaatsje Cuzion stond de kerk open: tijd voor een bezoekje en een kort moment voor mezelf. Bij het nAr buiten lopen komt een jonge dame enthousiast naar ons toe. Ze trakteert ons vervolgens op een harpconcerf en zingt een oud middeleeuws lied. We zijn tot tranentoe ontroerd. Het geheel heeft een drie kwartier geduurd. Een fantastisch cado! De dag begon al goed met een speciaal voor ons klaargemaakt ontbijt door de herbergier op de camping van La Chaumerette. Toen we goed en sel weg waren ontdekte ik dat ik mijn telefoon had laten liggen. Balen en gauw terug. Men had hem netjes opgeborgen achter de bar. Dank je wel: St. Jacques!

(Wordt vervolgd)

1. Peter:
    21 juli 2015
    Top Jan. Morgen na 6 km ( zullen er wel meer zijn) ff een break om de mijlpaal van 1000 km te vieren. Bljjf genieten vanalles wat er op je pad komt. Doen wij dit van je verhalen.
    peter margareth
  2. Ger Willems:
    22 juli 2015
    Als ik de mensen hoor die nu de vierdaagse van Nijmegen lopen en het over 40 km hebben en lees dan Jan dat jij al bijna 1000 km hebt afgelegd, dan heb ik veel respect voor jou. Groet en geniet er van.