Finistera Dag 2 en Dag 3

21 september 2015 - Cee, Spanje

Finsterra dag 2 en 3
Gisteren was een lange wandeldag van 31 km. We waren pas tegen half zes bij een Albergue. Even bijkomen, douchen en eten en om negen uur naar bed.
Prachtig gebied trouwens waar we doorheen liepen. Heuvelachtig met magnifieke uitzichten tot gevolg. Groen, groener, groenst. Beekdalen en fonkelend schone stroompjes. Heerlijk om te gast te mogen zijn. De eerste tien kilometer constant stijgend door eucaliptusbossen afgewisseld met dennen- en eikenbossen of open heidevelden in bloei. En eindelijk na het wegtrekken van de laaghangende bewolking volop zon. Al kuierend hebben we zo 31 kilometer afgelegd, maar blij dat we konden stoppen en een koel glas konden drinken. De donativoherberg was ondergebracht in een soort van container. Naast ons beiden sliepen er nog twee dames. NonStop doorgeslapen tot zeven uur toen de beide dames vertrokken.
We hadden voor vandaag 21 kilometer staan en hebben het rustig aan gedaan. In ne court pas, on promene, zeggen de Fransen. Ook nu weer door heidevlakten afgewisseld met dennenbossen. Eucalyptus wordt minder en je ziet af en toe in de verte de zee opduiken. Mooi om van te mogen genieten. Terwijl ik dit schrijf zitten we op een bankje aan de promenade van een geweldig mooie baai in het plaatsje Cee. Morgen gaan we dd laatste zestien kilometer afleggen naar Finsterra en vervolgens een bezoek brengen aan het uiterste puntje: de kaap!
Gistermiddag hadden we een opmerkelijke ontmoeting met een meneer uit Dortmund. Hij heeft deel uitgemaakt van de Duitse zwemselectie voor de Olympische Spelen in Moskou. Als gevolg van een groot aantal operaties aan zijn hoofd (gespleten gehemelte) was hij in een groot persoonlijk isolement terecht gekomen. Nu had hij meldden vijftig de zaken aardig op een rij gekregen en zelfs een vriendin. Al pratende over zijn leven en alles wat hem was overkomen, raakte hij hevig geëmotioneerd en liet hij de nu vreugdetranen de visje loop. Toen hij was uitgepraat stond hij op, gaf ons een knuffel, dankte voor het gewillige oor, wenste ons alle geluk van de wereld en vertrok als gelukkig mens. Ons met een brede glimlach achterlatend. Mooi om mee te mogen maken!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alda Roggel:
    21 september 2015
    Hoi jullie, bijna dacht ik dat je " het boek" gisteren gesloten had, geen mooi verhaal meer, maar gelukkig lees ik vandaag gewoon weer verder. Jan en Clarie, de laatste dag morgen onderweg, bijna niet te vatten dat je zoveel dagen zoveel moois beleeft hebt, en wij ook! Intens genoten heb je, alleen en met veel andere die je mocht ontmoeten. Geniet met Clarie morgen nogmaals van dat alles voor dat je de laatste stap aan het einde van jouw schitterende tocht bereikt! Kom goed terug daarna en veel dank voor deze mooie beleving. Liefs Alda.
  2. Guido:
    21 september 2015
    Dag Clarie, dag Jan,
    Ik begin met jullie te feliciteren. Wat een geweldige prestatie. Jullie tocht heeft bij mij het een en ander los gemaakt. Ik kan het niet nalaten om soms je eerdere verhalen terug te lezen en daarmee weer "het gevoel" op te roepen.
    Ik neem de vrijheid om je iets te vragen. Je weet dat ik kleine steentjes verzamel van over de hele wereld voor het graf van onze zoon. Zou je mij een steentje van de kaap willen meenemen? Wij zouden dat (ook) erg waarderen.
    Ik wens jullie veel succes met de laatste (zware) loodjes. en ook veel geluk want ik denk dat met het einde van deze tocht een heel nieuw leven gaat beginnen.

greets
    Guido