La Sousterraine (vervolg)

21 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

medepelgrims Willeke en Jan hebben netjes op me gewacht en samen zijn we opgewandeld naar Crozan. Het lNdschap is volledig veranderd. Het glooiende landschap is vervangen door rotsen doorsneden door diepe rivieren: Creuse en Sedelle: gorges. Dan weet je het wel. Of je door een prentbriefkaart loopt! Steile hellingen en forse afdalingen over soms geitenpaadjes. De natuur is echt overweldigend. Beken, veel vissers, prachtige bossen, maar je moet er wel doorheen. Crozant ligt op een helling van 350 meter hoogte en je doet er een uur over om te komen. Maar dan heb je wel wat! Een kasteel met een prachtig vestingstadje. Een café en uiteraard de plaatselijke Spar.

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken. Drie uur door de gorge de Sedelle getrokken en daarna 10 km bergop. Het laatste stuk door open akkers en weien. Heerlijk om te doen, maar met de zon erbij alweer lastig. Nu in BenB.

1. Gijs geskes:
    21 juli 2015
    Ik zal tijdens onze tocht naar IJsland aan je denken!
  2. Robert en Jolanda:
    21 juli 2015
    Chapeau Jan met het behalen van de magische grens van 1000km want met het terug lopen voor je GSM zal je wel aan die km zitten. En anders morgen. GEWELDIGE prestatie veel succes en geniet van de prachtige omgeving.
  3. Guido:
    Hoi Jan,
    Zoals al velen voor mij schreven, je verhalen werken verslavend. Wat een belevenis, je één voelen met de natuur om je heen, de gastvrijheid, die je onderweg tegen komt, de "kado's", de bezoeken van je dierbaren, de vele momenten van bezinning en het met jezelf bezig zijn. Kortom alles. Fysiek gaat het ook prima, zo te lezen. Ook dat is bewonderenswaardig en zeker niet vanzelfsprekend. Jan, een prestatie van jewelste. Deze tocht zal straks een vaste plaats in je herinnering krijgen. 't kump good.
    Ik kijk uit naar de volgende afleveringen.
  4. Marij en Remy:
    22 juli 2015
    Top Jan 1000 km!!!! wij gaan je dat niet na doen.
    We volgen je verhalen nog steeds en verbazen ons steeds over de vriendelijkheid van de mensen die je op je pad tegen komt.
    Het doet goed in deze soms harde wereld ook nog zoveel vriendelijkheid en goedheid tegen te komen!