Vanmorgen op tijd weg

31 juli 2015 - La Coquille, Frankrijk

Op dit moment is het druk in de keuken en wordt het ontbijt gereed gemaakt door de broeder. Even nog tijd voor een kort bericht.

Vannacht goed geslapen. Gistermiddag bij de binnenkomst van Perigieux meteen naar dd kathedraal. Eerste bebouwing van 1000 na Christus. Even stil en toch emotioneel. Blij dat ik hier mag zijn zonder al te grote problemen. Dankbaar voor de tocht en het mooie pad en de ontmoetingen.

In de tuin van de kathedraal een tentoonstelling van vrouwen die een centrale rol hebben gespeeld in de bijbel. Heel indrukwekkend! Daarna de stempel gekregen van de dienstdoende priester en een korte pelgrimszegen. Tevreden en rustig naar buiten.

Sta je meteen tussen dd andere toeristen. Drukke en levendige stad. Veel jeugd en uitdraard alle wereldmerken op een rij. Was dit deel van de wereld wel even kwijt en opmerkelijk wellicht niet gemist. De koffie staat klaar.

1. Sjef en Anjes Caris:
    31 juli 2015
    Bij alle verhalen die ik al heb mogen lezen, en er gaat geen dag voorbij dat ik dit niet doe, bekruipt mij steeds het gevoel van wat doe ik hier nog. Zoek een rugzak en een paar goede schoenen en maak dat je wegkomt. Maar ja, zelfs na een aantal verschrikkelijk drukke weken weet je dat dit niet zo makkelijk gedaan wordt. Daarom is het dan ook prachtig om alles van jou tocht te kunnen lezen, het geeft gewoon een heerlijk gevoel om alle belevingen van jou zo te kunnen volgen. Lekker om wat bij weg te dromen en je voor te stellen; " dat zou ik over een x aantal jaren ook kunnen doen".
    Al ben ik zeker geen gelovig typje maar dat op jou tocht Gods en je ouders zegen rust dat moet nu wel iedereen duidelijk zijn. Daarom heel veel succes, de helft van de bedevaart zit er al op als ik goed tel, en heel veel gezondheid de komende tijd.