Perigieux 25 km (1225)

30 juli 2015 - La Coquille, Frankrijk

jeGisteravond met negenen gegeten in de herberg. Een groot feest! De herbergier - zelf oudpelgrim - geacteerde op een uitgebreide salade, daarna een flinke portie paella afgerond met een enorm dessert. Jean Luc gaat door het leven op slippers, een enorme voetbalbroek en hemdsmouwen en zijn keuken ziet er ook zo uit. Aan tafel heerste een opperbeste stemming niet in de laatste plaats door zijn verhalen over zijn geboorteplaats Luik en de grote hoeveelheid rode wijn. Pure verwennerij. Niet vreemd om dAn om half negen te gaan slapen tussen verse schone lakens. Vanmorgen om half zeven wakker en om zeven ontbijten bij Jean Luc met vers brood en stroop uit Luik. Daarna vroeg aan de wandel. Het is twaalf graden als we vertrekken en van meet af door alleen maar bossen. Je weet niet wat je overkomt; niet in woorden te vatten zo mooi! Kleine lunch in het bos: water en brood van eergisteren. Niets mis mee, maar als je dan bij de paters franciscanen in Perigieux ontvangen wordt met een flinke kop koffie ben je de vermoeidheid snel kwijt. Jan vertrekt morgen richting Bergerac om zijn vriendin op te halen van het vliegveld. Willeke en ik lopen door over de historische weg. Vandaar dat hij bij zijn afscheid aan mocht geven wat we zouden eten. Het is kebab geworden! Goedkoop en je bent binnen 15 minuten klaar. Het was voor mij de eerste keer dat ik dit mocht proeven!  Voor herhaling vatbaar? Nog even over nadenken! Nu slapen

1. Roger:
    Hoi Jan,
    Heel leuk om je verslagen steeds te lezen.
    Volgende week vrijdag kom ik in Atur aan, een paar kilometer van Peruqieux. Jammer dat we ons niet even kunnen treffen.
    Succes verder!

Groeten
    Roger
  2. Marcel en Petra:
    30 juli 2015
    Beste Jan, het is naast het wandelen en genieten ook nog een culinaire avontuur voor je. Mocht je nog wat extra indruk willen maken, dan stuur ik je het recept van de zwarte kip...!!
    Alle goeds uit Gronsveld en veel plezier, Marcel, Petra, Evi en Bas
  3. Demi Janna Nico en Monique:
    30 juli 2015
    Hoe meer u loopt, hoe meer u schrijft, hoe grappiger het wordt !!!
    Super
  4. Loes:
    30 juli 2015
    Wat schrijf jij toch mooi! Het is net alsof ik een boek/ waargebeurd verhaal lees, wetende dat jij het echt beleeft! Geweldig. Goede nacht en geniet ervan!