Twee of drie dagen verder 22, 33, 23 (552)

2 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

tussen Troyes en Sommeval geen winkels: dat betekent geen mogelijkheid om die avond in Sommeval te koken in het pelgrimsondrrkomen en dus doorlopen naar het eerste adres in Foret Chenu. Was er ondanks de hitte vrij snel rond half vijf. Kreeg een huisje in de tuin met slaapkamer, badkamer en keuken. Mevrouw Liliane had voor alles gezorgd: in de schaduw kon ik rustig afschakelen. Clarie belde dat ze om half acht thuis was. Lag om negen uur in bed en heb heerlijk geslapen.

Om half acht was ik woensdag aan het wandelen: zou heet worden en de etappe was 28 tot Flogny. Daar wachtte de kleedkamer van de plaatselijke voetbalclub. Tocht verliep tot ruim halverwege prima. Maar ik heb me verlopen helaas. 5 km in een dicht bos. Een forestier hield me gelukkig staande en wees me op mijn vergissing. De weg waarover ik liep was een kaarsrechte bosweg. De routebeschrijving gaat ervan uit dat als er geen wijzigingen zijn dan steeds dezelfde weg blijven volgen. Hij bracht met met zijn jeep terug op de juiste route: twee uur tijdverlies! En dat op deze toch al stevige dag.  Overigens was de route tweederde in de schaduw. Verder verliep de tocht goed met alweer gesloten winkels in Flogny. Een slager riep me achterom en stopte een brood met kaas en vlees toe. Soms vraag ik me af waar ik die barmhartige samateriandn aan te danken heb! Steeds weer een onverwachte oplossing bij whaast onoverkomelijke problemen.

In de kleedkamertrof ik een mddepgrim: Henk uit Heerhugowaard. Samen gegeten en gedeeld wat ieder bij zich had. In kleedlokaal lag een matras en een luchtbed. Dat laatste heb ik tweem opgeblazen. Vlak voor ik ging slapen en een keer om vier uur die nacht. Henk en ik waren om zeven uur vertrokken voor de etappe vandaag. Bij heeft een blessure aan zijn achillespees en moeite met lopen. Hij is  zes weken onderweg en heeft een week in Rdims moeten pauzeren door zijn kwetsuur. Dus rustig gelopen en de hele dag bijelkaar gebleven. Tot driemaal toe kwamen mensen ons water aanreiken e n natuurlijk een praatje maken. Uiteindelijk vanmiddag de camping van Chablis bereikt. Leuke plek. Heerlijk gegeten: pelgrimsmenu. Drie gangen voor 13.50!

Henk weet nog niet of zijn voet het toelaat morgen verder te lopen, we zien wel.

1. Paula:
    2 juli 2015
    Heb weer eens genoten van je verhaal en het optimisme dat het uitstraalt. Die barmhartige samaritaan, geweldig zoals je de dingen beschrijft.
  2. Gijs geskes:
    2 juli 2015
    we gaan morgen 2 weken naar china, ik zal je reisverslagen zeker lezen als we weer terug zijn. veel wandelplezier en hou alles heel! Gijs