Langere pauze op picknick plaats voor Sommeval met WiFi

30 juni 2015 - Gronsveld, Nederland

Vanmorgen vertrokken Eddie, Corrie, Jef en Elly weer samen met Clarie richting Gronsveld na samen ontbeten te hebben in hotelletje bij Troyes en na een fijne avond in een restaurant van  de keten Courte Paille. Heerlijk om weer bij elkaar te zijn en Wetenswaardigheden uit Gronsveld te horen. De meegebrachte kersen smaakten voortreffelijk. Afscheid nemen blijft lastig en emotioneel. Onwillekeurig moest ik aan mijn eigen afscheidswoorddn denken in het Stadhuis. Zeg me hoe het afscheid is, dan weet ik hoe de relatie is geweest: vrij naar Einstein.

Het lopen tot nu toe gaat goed ondanks de hitte. Ik zit op een uurtje lopen voor Sommeval mijn beoogde doel vandaag en neem een ruime middagpauze op een beschutte plek met ongelofelijk maar waar Free WiFi. Het signaal is weliswaar zwak, maar toch. Bij de Mairie van Laigny kwam vanmorgen iemand naar buiten met vers, koel water. Wat een feest!

Probleem waar ik tegen aan loop is dat in de drie tussengelegen dorpen de in de gids vermelde winkels allemaal zijn gesloten en in Sommeval eveneens geen winkels zijn. Met een noodgreep kan ik gelukkig bij particuliere mensen terecht. Moet ik een uurtje extra lopen. Maar daar staat tegenover dat ik dat weer beknibbel op de geplande afstand morgen. De zomer slaat op dit moment stevig toe hier dus ieder uur pauzes en voldoende drinken!  Nu ga ik wat rusten. Ik ging er van uit de ik geen berichtjes meer zou kunnen versturen de komende dagen. Valt dat even mee! Groeten

1. Jan en Virgenie:
    30 juni 2015
    Hallo Jan, fijn om te horen dat het goed gaat ondanks de soms zware dagen en de hitte. Leuk dat je bezoek van Clarie en de rest uit Gronsveld hebt gehad. Dat geeft je toch weer een extra stimulans.
    Wij lezen regelmatig je verhalen en staan er verstomd van wat je onderweg allemaal meemaakt. Gastvrijheid staat hoog in het vaandel in Frankrijk en dat blijkt des te meer uit je verhalen. Wij wensen je verder heel veel sterkte TEVOOT.
    Groetjes, Jan en Virgenie.
  2. Marly:
    Oh Jan, wat zijn jouw verhalen heerlijk ontroerend. Marly X
  3. Robert en Jolanda:
    30 juni 2015
    Hallo Jan fijn dat Clarie met gezelschap is langs geweest dat heb je toch ff nodig denk ik als je zó een afstand aflegt. Over afstand gesproken heb je je eerste mijlpaal van 500 Km vandaag gehaald Chapeau !!! Veel succes verder en geniet van alles en iedereen adie
  4. Sjef en Anjes Caris:
    30 juni 2015
    " Vertel mij over je gevoel als je in Santiago de Compostella aankomt, en ik zal weten hoe je tocht was". Dat gaan we je zeker vragen als we elkaar weer zullen zien. Echter jou verhalen zijn al zeer boeiend en beeldend en geven ons een geweldig gevoel. We merken nu dat we uitkijken naar het volgende verslag van jou boeiende reis, die toch ook wel heel spannend is. Dus verras ons maar weer de komende dagen, onze duimpjes staan rechtop. Heel veel succes
  5. Alda Roggel:
    1 juli 2015
    Jan, wat fijn dat weerzien met Clarie en haar gezelschap. En wat schiet je goed op al. Je verhalen elke keer weer zijn geweldig. Jan geniet verder van alles en een goede en voorspoedige tocht verder weer. Groet
  6. Hennij en Ellij van Heeswijk:
    2 juli 2015
    Jan wat geweldig om je te mogen volgen naar het mooie Compastella wens je veel schaduw rijke kilomrters de komende dagen.
    Ellij en Hennij