Twee dagen Morvan 31 en 19 (682)

7 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

Hopelijk blijf ik goed tellen wat KMS betreft. Ik wil de sponsoren uiteraard niet te kort doen. Anders graag een seintje dan gaan we corrigeren.

Zondagavond wS ik bij Arno en Huberta: Nederlandse mensen die een herberg hebben gerund i  St.Jean Pied Port en nu de luwte hebben opgezocht. In Le Chemin ( het plaatsje bestaat echt) hebben ze een paradijsje gemaakt voor passanten als ik. Prachtige en vooral warme plek. Gegeten met zijn zevenen in de tuin. Behalve het Duits echtpaar Renate en Rainer wRen twee vrijwilligers aanwezig Babs uit Enschede en Theo uit Herkenbosch. Gewoon twee mensen die de camino zo leuk vinden dat ze grAg mee willen helpen in de herbergen onderweg. Heerlijk gezelschap en dito mAaltijd. Ergens in het gesprek viel het woord Buchenwald.  Renate trof me in mijn hart: ik begrijp nog steeds niet hoe het mogelijk is dat een volk  - mijn volk - zo gevangene is kunnen worden van een dergelijk fascistisch terrorisme. Alweer indrukwekkende stof tot nadenken.

Gisteren veel KMS gewandeld. Geen straf door de prachtige  Morvan. In SInt Reveriens mogen slapen in een Refuge. Het wS een vleugel van het stadhuis  hotel de Ville onderhouden door meneer Thionet. In een woord heerlijk . Ik had een eigen kamer, keuken, badkamer en Ed  ruimte van zes bij zes. Bij wijze van spreken kon ik de waterkokdr met mijn voeten uit bed aanzetten. Meneer Thionet was niets te veel! Hij vond het alleen maar geweldig dat ik er was. Voor een bezoekje aN het toilet moest ik het marktpleintje dwars oversteken. Met name snachts een bijzondere gewaarwording. Vanmorgen bracht bij al om zeven uur vers brood. DN is het fijn wandelen daarna zei hij.

Natuurlijk had hij gelijk. Na een voor mijn doen relatief korte en makkelijke etappe ben ik nu in Premery op dd camping. Ik geloofde mijn oren en ogen  idt maar hier staat EEN HEUSE caravan klaar voor Pelerins voor twee euro zestig per nacht! Deze tocht blijft gelukkig verbazen.

1. Marcel en Petra:
    7 juli 2015
    Tjonge Jan, je verhalen en avonturen zijn fantastisch en werken aanstekelijk. Binnenkort gooien we de tent een paar maanden dicht en komen we achter je aan! Wat ben je aan het genieten!
  2. Jan Hayen:
    8 juli 2015
    Geweldig Jan....
    Ik heb nu pas voor het eerst je verhaal gelezen, dat is genieten.
    gegroet Jan
  3. Maxime Pinckaers:
    8 juli 2015
    Prachtig om je dappere reis te kunnen volgen.
    Heb jaren geleden de reis met auto en caravan gedaan.
    Ik weet dat je in Spanje onder de indruk zult komen van het indrukwekkende landschap en de plaatsen langs de camino.
    Volhouden!!! Groeten van mij en Agnes