Ommetje met bezoek aan oud-dorpsgenoot Jo Reintjens (712)

9 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

Vanmorgen vanuit Premery naar Champlemy gewandeld (15 km) voor een bezoekje aan Jo. Morgen weer terug en dan weer de draad oppakken richting Nevers. Even wat gas terugnemen en energie laden.

Vannacht is het weer omgeslagen en ik heb gelopen met mijn fleecetrui aan. Heerlijk geslapen. Gisteravond een kleine aangename verrassing. Ben uit gaan eten: pelgrimsmenu. In het restaurantje was ook het Duits echtpaar aan het spijzen. Weer een aangenaam gesprek. Ze gaan stoppen. Helaas. Te grote hitte en te weing gedronken i.c.m. te beperkte nachtrust.

De pa van Jo is eveneens voorzitter geweest van de harmonie. Dus er was veel te delen met veel schaterlachen en genieten! Ondermeer de verjaardagskalender van de harmonie uitgegeven bij haar 175ste verjaardag vijf jaar terug en een prachtige schilderij van grenedeers maakte dat ons dorp in Champlemy levend bleef. Smiddags heerlijk twee uurtjes geslapen en daarna veel praten, koken en samen eten. Ook vanmorgen bij het ontbijt toonde Jo zich een perfecte gastheer en genoot hij van het bezoek. Voor mij een eerste rustmoment in vier weken: niet verkeerd om de accu op te laden. Morgen wachten een kleine dertig km naar Nevers.

1. Robert en Jolanda:
    9 juli 2015
    Hallo Jan dat heb je zeker verdiend ff een rustperiode waarin je ook weer ff dialect kunt praten met een oude dorpsgenoot is weer eens wat anders dan frans en duits. Jammer dat de Duitsers zijn gestopt ik hoop dat jij jezelf goed verzorgd en dat jij het volbrengt toi toi en geniet verder van de tocht.tot schrijvende
  2. Eddie Schiepers:
    Dag Jan,
    De volgende mijlpaal die wij kenden bereikt. Een aantal jaren terug brachten wij met 9 Gronsveldse mannen ook een meerdaags bezoek aan Jo bij excursie naar bouw van kasteel Guedelon. Genoten van Jo's ontbijt met spek en ei en een vroeg ..., kookkunst (borrelkunst) en anekdotes. Zal je goed doen, geeft nieuwe kracht nu je toch gestaag en aardig vordert. Blijf genieten van alles.
    Groet, Corrie en Eddie
  3. Jo Dassen:
    Hallo Jan.
    Zoals Eddie al schreef zijn we ook een aantal jaren op bezoek geweest bij Jo met enkele oud-oud verkenners o.a Jef Doijen, Matghieu Pinckaers , Eddie Schiepers Henri Goessens, ondergetekende en nog enkele. We waren er met een oude gammele gehuurde Ford Transit bus (wij het noemden het: Sorry Turkenbus.) Enfin Jo schrok toen hij ons zag aankomen met deze rammelende half uit elkaar hangend voertuig.
    Jo had zeker gedacht dat wij met een moderne comfortabele bus zouden komen. Dus niet.
    Ook wij zijn na een turbulente reis, met bezoek aan het graf van Charles De Gaulle, op deze plek tot rust gekomen.
    Na de eerste schrik heeft hij ons ook op een geweldige manier verwelkomd en tot in de puntjes verzorgd met eten drank en gastvrijheid. Kamers waren geweldig en goed verzorgd.
    Jammer dat we dag later al weer moesten vertrekken.
    Na een warm afscheid bij Jo zijn we huiswaarts gereden.
    Nevers doet me denken aan het graf van Bernadette dat Maria en ik ook eens bezocht hebben.
    Ook heel apart.
    We wensen je voor de verdere reis naar het zuiden alle goeds en een beetje pelgrimage.
    Bon voyage Jo en Maria.