Thiviers 25 (1178)

28 juli 2015 - La Coquille, Frankrijk

Vanmorgen geen ontbijt. Om 8 uur vertrokken na een goede nachtrust. Gisteren samen met een pelgrimsechtpaar uit Namur en pelgrims Jan en Willeke gegeten in de plaatselijke herberg. Kleine porties tegen grote prijzen, dus met stevige trek naar bed en zoals gezegd vanmorgen schraalhans. In La Coquille dd bakker omhelst!

Daarna gelopen op een hoog plateau door bossen en uitgestrekte landerijen over landweggetjes. Lekker rustig met ongelofelijk veel geuren van kruiden en planten. Ook veel imkers trouwens! Dat heet hier Apisculture: Gene (sjiek!). Trouwens heel veel succes met het Kunstweekend komend weekend bij Kasteel Rijckholt! Alle mensen die er bij betrokken zijn bij voorbaat grote dank: onze Koninklijke Harmonie verdient het!

Nu in Chambre Hotes en zometeen wat eten. In de tuin zitten praten over deze weg, dit pad, deze pelgrimage. Echt een unieke inspiratie. Natuurlijk heel ver en zwaar, maar niet in woorden te vangen: dankbaar

1. Gene en Ria:
    28 juli 2015
    Hoi Jan.
    Nou ben je mij even voor geweest want wij vroegen ons al af hoe wij het dit jaar zonder jou hulp moesten klaren.De voorspellingen wat het weer betreft zijn gunstig en dat is een belangrijk aspect.Gene zal het dit jaar zonder jou hulp moeten doen maar ik word weer geflankeerd door jou lieftalige vrouw dus dat voelt goed.De organisatie heeft alle moeite gedaan om het publiek weer grootschalig naar Rijcholt te trekken.Wij hopen op een succesvol weekend en jij Jan hou je gezond en tot horens groet Ria en Gene.