Saint Pierre (vervolg)

27 juli 2015 - La Coquille, Frankrijk

Zoals gezegd: vanmorgen vroeg weg. Regen! Tweemaal de poncho omgehangen. We zagen er uit als Quasimodo. Na een uurtje is de poncho van buiten en binnen nat, maar wel lekker warm. Bij een bakker halverwege brood gekocht en toen we in SInt Pierre bij de Refuge Municipal aankwamen samdn geluncht na een allerhartelijkst ontvangst door Julie de gemeentelijke ambtenaar. Herkende ik meteen zal ik maar zeggen. Na de douche nu lekker rusten terwijl de regen nog even blijft vallen.

1. Eddie Schiepers:
    Dag Jan,

De Tour de France is voorbij en ik heb genoten van de sport en de landschappen.
    Terwijl ik keek dacht ik vaak aan jou, ook jij was in Frankrijk bezig met een zware klus.
    Nu de Tour voorbij is dringt zich bij mij volgende vergelijk op zonder de renners ook maar iets te kort te willen doen, zij hebben fantastisch gepresteerd:
    • De renners fietsen 3 weken met 2 rustdagen, jij gaat al bijna 7 weken met maar 1 rustdag door het Franse land en dat worden wellicht om en nabij de 14 weken.
    • De renners zijn per dag nooit meer uren op pad dan jij op pad bent
    • De renners hebben superlichte fietsjes en jij torst 12 kg bepakking mee
    • De renners worden optimaal verzorgd en jij accepteert hoe het komt
    • De renners worden door tienduizenden bejubeld, jij gaat als eenling over de Franse wegen met hier of daar een knuffel of een groet, wat je erg goed doet.
    • Voor de renners is als ze arriveren alles geregeld, jij moet je zelf redden
    • De renners wacht een massage, een bad, gezellig samen eten, jij moet veel daarvan missen en vaak improviseren
    • De renners worden daar dik voor betaald, jij mag hopen en rekenen op God’s zegen en het verwezenlijken van een al oude belofte, waarvoor veel waardering onzerzijds
    Jan, let wel, ik schrijf dit niet om je te ontmoedigen maar wil slechts benadrukken welke prestatie jij al geleverd hebt en waar je nog mee bezig bent.
    Het mag duidelijk zijn, Gronsveld mag ook trots zijn op wat een van haar inwoners in Frankrijk (en later ook nog Spanje) presteert, en ik weet zeker, dat is “Groesselt” ook.
    Jan, houd de moed erin, de tweede helft van je tocht komt eraan, blijf gezond en blijf genieten, wij genieten mee van jouw belevenissen en verhalen.

Groet, Corrie en Eddie.
  2. Mieke Op Heij:
    27 juli 2015
    Ik lees je belevenissen regelmatig Jan. Geweldig. Hou vol. Bedankt voor je reactie op ons verhuisbericht. We zien elkaar vast nog een keer, want Gronsveld vergeten we zeker niet. Onze dochter heeft nu al vrije dagen vastgelegd voor de groeete broonk het volgend jaar.
  3. Jan en Virgenie:
    27 juli 2015
    Jan geweldig en wat een prestatie. Wij lezen iedere dag je belevenissen. Wat een ervaring. Houd vol en blijf gezond.
    Groetjes, Jan en Virgenie.
  4. Jean-Marie, Anja en Camiel:
    Dag Jan,

Met veel belangstelling lezen wij elke keer jouw bijzondere verhalen. Prachtig! Bewonderenswaardig hoe je elke dag genietend je kilometeraantal haalt. Heel veel succes en we blijven je volgen.

Hartelijke groeten uit Rijckholt