Sorges 22 km (1200!)

29 juli 2015 - La Coquille, Frankrijk

Gisteravond begon het tijdens het eten te druppelen. Toen we naar het logement liepen begon het te plenzen. Ik ben meteen gaan slapen (20:30!). Onder de wol tot vanmorgen zeven uur. Non-stop geslapen. Het schijnt de hele nacht geplensd te hebben.
Na het ontbijtje toch gaan lopen. Het regende pijpenstelen. Met de poncho om lijk ik wel een wandelende tent, zag ik in een winkelraam. Twee en een half uur door de regen, mAr wel tussen akkers en weien over karrensporen. Het ruikt heerlijk naar allerlei kruiden. Plots stopt het natte gesop. Poncho uit en het humeur wat opgepoetst met een viertal Franse pelgrims van mijn leeftijd. Zit ik meteen in een voor mij ongewenste discussie. De vier hebben een half jaar geleden al alle herbelrgen geboekt. Ze lopen een weekje elk jaar en hebben zo een heel goedkope vakantie. Andere pelgrims die echt aangewezen zijn op deze herbergen hebben daarmee het nakijken. In Sorges was het dan ook meteen raak.
De toeristen claimden dd beschikbare slaapplekken en een zestal pelgrims die van dag tot dag moeten reserveren hadden hdt nakijken: wordt slapen in b&b tegen hoge toeristenprijzen terwijl maar pelgrimsbugetten beschikbaar zijn. Gelukkig wordt voor mij goed gezorgd en zijn mijn reserveringen tijdig en adequaat. Anders zou deze voettocht wel heel prijzig worden. Nu fijn bed met straks een eenvoudig maaltje.
Ik loop nu door de Dordogne. Dit gebied wordt de Dordogne Blanc genoemd i.v.m de kalksteen ondergrond. We lopen tussen enorme boomgaarden de laatste kilometers met notenbomen. Heel bijzonder.

1. Marianne Baexem:
    29 juli 2015
    Proficiat Jan,
    met dit resultaat.
    Heerlijk om je verhalen te lezen, ga zo door!
    Succes en kracht om je doel te bereiken.