Savieres - Troyes 20 km (474)

29 juni 2015 - Gronsveld, Nederland

Was verder dan de routebeschrijving aangaf. Belgen zeiden dat het 24 was. Kerk in het midden: ik hou het op twintig. Laatste zes km waren wat Joyce Roodnat in de NRC aangeeft met wandelcorvee. Een lande aanlooptijden naar het historische centrum van  Troyes met veel lawaaiig verkeer. Nu in het stadscentrum heerlijk rustig, want autovrij! Zouden de Maastrichtenaren ook eens moeten regelen!

Vanmorgen gezellige ontbijttafel: mevrouw Noble had zich verslapen, maar het ontbijt was evenals het avondeten klasse. Sla uit eigen tuin, kippenbouten van eigen kippen en een kersengebak à la Maison gisteren en vanmorgen verse croissants met drie soorten inderdaad zelfgemaakte jam. Wat een energie!

Al snel weer via het Canal Haute Seine verder. Fijn rustig. Hele scholen vissen verveelden zich en waren op zoek naar vissers. Moeten waarschijnlijk weer geduld oefenen tot komende zondag.

Op een bankje even wat drinken. Stapt een oudere heer van zijn renfiets. Hij was vandaag sinds vier maanden voor het eerst gaan fietsen. Zijn vrouw blijkt na vele ziekenhuisbezoek longkanker te hebben. Morgen wordt een eerste chemo ehandeling ingezet. Hij had de tranen in de ogen. Eerst een lang leven sMen hard werken en bezig met de kinderen en nu geen kans om te gaan genieten. Het kaarsje waar hij naar vroeg had ik figuurlijk natuurlijk al aangestoken.

Bij het verlaten van het kanaal nog een moment. Een meneer en mevrouw houden me staande en willen alles van me weten. Dat lukt zelfs mij in tien minuten niet, maar toen ik verderliep kreeg ik van beiden een zoentje op mijnvoorhoofd. Duurde even voordat ik dat plaatje kwijt was.

Nu op een bankje bij het Hotdl de Ville in afwachting van het gezelschap uit Gronsveld

1. Anita en thijs:
    Hoi Jan.
    Zo mooi om je verhalen te lezen. Soms ontroerd het mij, dan weer een lach.
    Ik neem mijn petje af , Jan. Eigenlijk onvoorstelbaar hoe snel je in een redelijk korte tijd zo ver "te voot" kan komen. Geniet van jullie tijd samen. Heel veel groeten ,ook aan Clarie, van Thijs en Anita .
  2. Bert en Sylvia Houben:
    29 juni 2015
    Hoi Jan, alweer een prachtig verhaal! Sjiek dat Clarie je komt bezoeken. Wil je haar vragen of de ramen al vies zijn, dan weet ze genoeg . De groeten van Bert, Sylvia en van de koningin.
  3. Eddie Schiepers:
    29 juni 2015
    Jan om 5 uur ontmoet in hartje Troyes. Ziet er goed uit, heeft lang met bepakking gewacht op weerzien mer Clairie. Hoe verder we door eindeloze graanvelden en wijnvelden reden des te meer bewondering voor wat Jan presteert. Dik zes uur autorijden om hem "in te halen"
    Nu in een hotel in Troyes en dadelijk gezamenlijk eten met Jan en Clairie, Jef en Elly en wij tweetjes. Zal veel "bijpraten" worden.
    Jan gaat morgen verder met zijn geweldige prestatie en wij keren terug. Blij een kleine bijdrage aan nieuwe energie te hebben mogen geven. Jan, geweldig. Wij blijven je volgen en veel succes verder.
    Groet, Corrie en Eddie
  4. Ellie en cor:
    29 juni 2015
    Wij zweten alleen al als we de temperatuur weer horen, laat staan, dat wij één km lopen.
    De nichtendag gisteren was zeer gezellig. De kinderen (maar ook de oudjes) hebben zich uitstekend vermaakt.
    Een prettige en gezellige avond toegewenst.
    Groetjes en hou de moed erin!!!
  5. Jo Dassen:
    Hallo Jan.
    Bon nuit met clarie.
    Jo en Maria
  6. Piet Buijtels:
    29 juni 2015
    Dag Jan, met veel bewondering volg ik jouw reis. Geweldig hoe constant je lijkt te lopen. Chapeau! Geniet van het vertrouwde gezelschap, voordat je weer alleen verder gaat. Hier in Maastricht zitten we twee dagen tussen het vertrek van de ene en de start van de andere burgemeester. Rare tijd. We houden het hoofd koel, zoals je snapt. Succes!! Piet.