Anglure - Savieres 27km (454)

28 juni 2015 - Gronsveld, Nederland

Om zeven uur ontbijt met de heer en mevrouw Fichot en de beide Belgische medepelgrims. TV stond aan want men was benieuwd naar de weersvoorspelling. De komende week ruim boven de dertig graden. Ben benieuwd of en hoe mijn gestel dat gaat verwerken. De TV bracht nieuws over een verschrikkelijke aanslag in Tunis en beelden van een boos Grieks parlement. Het eerste is rechtstreekse waanzin en getuigt van volstrekt rabiaat disrespect van fascistische terroristen voor menselijk leven. De ontbijttafel wS het meteen met deze conclusie eens. De analyse van de Griekse kwestie in rap Frans is me niet geworden. De boosheid was voor mij een signaal dat hier mensen minstens een beroep op begrip deden. Hoe dan ook ruim twee weken geen wereldnieuws gevolg en blijkbaar niets gemist.

De wandeling voerde me langs het Canal de haute Seine. Merendeels over een tot Voie Verte omgetoverd jaagpad merendeels in de haLf schaduw. Was niet verkeerd: eigenlijk best aangenaam. Veel mensen aan het wandelen en fietsen met hun gezin en  half Franrijk zat te vissen. Overigens zei een van de vissers dat de vissen zelf balander in het water: ze waren echt welhaast aan het dansen. Een ouder echtpaar kwam bij me in de schaduw op een bankje gezellig lunchen. Hij gepensioneerd en vol verhalen over de wijze waarop zij samen hun leven invulden. Zij zat er stilletjes bij te genieten.

Samen met vader en zoon nu bij mevrouw Noble in Savieres. Benen hoog en de hikte van de dag verdrijven in een schaduwrijke boomgaard van de familie Noble. Ca. drie kilometer extra gelopen, maar dan verdien je blijkbaar een klein paradijs op aarde. Ben benieuwd hoe de familiedag is geweest. Morgen tref ik Clarie in het goede gezelschap van Eddie en Corrie en Jef en Elly.

1. Marij en remy:
    28 juni 2015
    Het gaat voorspoedig met je Jan als ik alle verhalen zo lees! Houwen zo. Je moraal is prima en benen ook.

Thuis gaat het ook crescendo. Drumband heeft vanmiddag twee eerste prijzen behaald in Borgharen. De mannen zijn net terug. Ik zag al een whatup met groepsfoto langskomen.
  2. Gene en Ria:
    28 juni 2015
    Hoi Jam wij genieten ontzettend van jou verhalen en al die bijzondere mensenDeze zijnveel interessanter als al die negatieve berichten in de kranten.Maar wij willen je miet jaloers maken maar wij genieten op dit moment ook van een heerlijk glaasje wijn onder een prachtige notenboom Geniet Jan dit doe je maar een keer groet Gene en Ria
  3. Ingrid en Jan:
    28 juni 2015
    Dag Jan, we lezen met regelmaat je reisverslagen. Geweldig om te lezen! En het gaat gelukkig allemaal goed! We hebben grote bewondering voor je en wensen je nog veel wandgenot! Veel groetjes van Ingrid en Jan
  4. Patricia:
    28 juni 2015
    fijn om te lezen dat het nog zo goed met je gaat, heel veel succes en voor morgen veel plezier als Clarie er is, familiedag was zoals altijd zeer geslaagd, kinderen hebben zich heerlijk vermaakt in de geweldige speeltuin
  5. Truus:
    28 juni 2015
    Hoi Jan, Clarie heeft me ook vriend van je gemaakt zodat ik je reisverhalen op de voet kan volgen! (Deed ik al n beetje via de app met Clarie) fantastisch om je verslagen te lezen, en vooral te lezen dat het voorspoedig gaat ( ja ik klop het af) en je er vooral van geniet. Zo kun je de "ene rugzak" leeg maken en de andere vullen met prachtige ervaringen. Fijn dat je Clarie morgen weer ziet. Succes verder en ik volg je op de voet. Groeten Truus
  6. Jo Dassen:
    28 juni 2015
    Weer een geweldig verslag.
    Je geniet zo te lezen van elke dag.
    Morgen een topdag met Clarie. Die andere vier laat ik even apart. Komen later aan de beurt. Hopelijk na het bezoek van Clarie nog even fit.!!!
    We zullen zien en lezen.
    Bon voyage en feng daog saome.
    Jo en Maria.
  7. Martine:
    29 juni 2015
    Wat een mooie en bijzondere verhalen lees ik hier toch steeds. Fijn om zo mee te kunnen lezen!
    Familiedag was inderdaad weer gezellig. leuk om elkaar zo weer eens te zien.
    blij te lezen dat het goed met je gaat. Goede reis nog en veel plezier met je gezelschap dat in aantocht is!
    Groetjes Martine