Reims

23 juni 2015 - Gronsveld, Nederland

Twee dagen geen internet: ik had het voorspeld. Vanuit Grand Champs naar Chateau Porcien en de dag erna tot Bazancourt. In Chateau Porcien in een Pelgrimslokaal over acht. Bij de Marie hing een lijstje telefoonnummers en een mevrouw heeft het lokaal met een digicode voor me geopend. Was een rustige regenachtige zondagwandeling. Een paar paden waren niet gemaaid en het gras was op plaatsen een hLve meter hoog. De gamaschen zijn me goed van pas gekomen. Jos Evers zei al bij het uitzwaaien in Grand Champs dat het platteland mort was. Echt helemaal uitgestorven. Onderweg alleen stille dorpjes - helft Riekelt - geen mens op straat. Hier er daar een overmoedige hond en uitgestrekte graanvelden. Zo ver het oog reikt.

Mijn lijf voelt no steeds goed en de knie is braaf. In Chateau Porcien in een parkje gegeten in gezelschap van een oudere deftige meneer die er zijn zondags sigaartje aan het genieten was. Na veertig jaar huwelijk begreep hij dat hij dat thuis om de lieve vrede niet moest willen. Ben meteen gaan slapen toen ik terug was in het Pelgrimslokaal. Nadat ik vijf pogingen heb moeten doen om de digicode van het slot te kraken.

1. Gene en Ria:
    23 juni 2015
    Hoi Jan
    Dat heb je snel gedaan je ligt goed op schema.Hier is het pokke weer koud en nat.Doe voorzichtig met je knie een blessure heb je snel opgelopen,voor vertrek insmeren met voltaren is niet verkeerd.Hou je taai Jan groetjes Gene en Ria.
  2. Eddie Schiepers:
    23 juni 2015
    Dag Jan,
    Nog zes nachtjes slapen en dan....
    We zien dat je gestaag vordert, je lichamelijke gesteldheid gelukkig prima blijft, je niemand voor de voeten komt lopen en ook in Frankrijk oudere deftige meneer zelfs na veertig jaar huwelijk.....!!
    Kortom tot nog toe gaat alles voorspoedig begrijpen we uit je verhaal, we volgen je elke (WiFi) dag.
    Groet van Corrie en Eddie Schiepers