Marsac 28km (1022)

22 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

Duizend kilometer gewandeld in 42 dagen. Voelt een beetje als een mijlpaal: is een magische grens.

Vanmorgen was het somber weer. Heerlijk wandelweer eigenlijk, want 21 graden. Ik ben een voorzichtige starter: het eerste uur rustig wandelen en daarna ... rustig verder lopen. Na een lekker Engels ontbijtje om negen uur vertrokken. Ook nu weer stond een behoorlijk hoogteverschil te wachten van 350 naar 450 meter. De klim begon na een uurtje en duurde tot ongeveer half twee. Daarna op een plateau gelopen (glooiend) tussen weien omzoomd met hagen. Prachtig om door heen te trekken.

Om elf uur begon het te regenen. Een mevrouw was net een kerkje aan het openen dus naar binnen. E en later kwam een meneer met een kruiwagen vol klusspul de kerk binnen. Het bleken vrijwilligers van de plaatselijke heemkundeverening ( Grueles zal ik maar zeggen). De kerk was vier jaar terug aan de eredienst onttrokken en werd nu door de vrijwilligers beheerd, hersteld en geschikt gemaakt voor culturele doeleinden. We Zanten binnen enkele tellen bij de idiotie in Syria, waar cultureel erfgoed met de grond wordt gelijk gemaakt door een stelletje terroristen. Eensgezind gingen we na de regenbui verder: een volk dat zijn verleden niet kent, heeft geen toekomst.

Rustig verder lopend ben ik nu in een Gites Pelerins in Marsac. Net pasta gekookt voor vier personen met lekker verse sla. Morgen naar Les Billanges. In de gites zit een pelgrim uit California met een gitaar. Hij gaat nu zingen! Even samen zitten en dan lekker slapen. Hij begint met Ring of fire zo te horen.

1. Anita en Piet Erkens:
    22 juli 2015
    Geweldig Jan,we zijn super trots op jou,nog even volhouden de laatste lootjes zullen we maar zeggen,groetjes
  2. Annemie:
    Het is een mijlpaal!
    Complimenten.
  3. Truus:
    22 juli 2015
    Geweldig Jan, je blijft maar rustig door stappen te voot. Wat zal vorige week bijzonder zijn geweest om samen met Clarie een stukje van je tocht samen te delen. Kijk steeds uit naar je reisverslagen, geweldig om te lezen, en zo met je mee te kunnen gaan op deze bijzondere tocht, tevoot.
    Groetjes Truus en Marcel
  4. Marcel en Petra:
    22 juli 2015
    Chapeau voor het behalen van deze mooie mijlpaal. Zo te lezen geniet je nog volop van je tocht. Je doet het echt fantastisch!
  5. Bart Mennens:
    23 juli 2015
    Beste Jan, gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ik lees je reiservaringen met veel plezier. Wat een geweldige ervaring! Blijf ervan genieten! Groet, Bart
  6. Alda Roggel:
    23 juli 2015
    Jan, super knap van jou dat je de 1000km al achter je hebt.
    Geweldig die tocht tot nu toe met zo veel mooie momenten en die je met velen wilt delen.
    Succes verder weer en blijf fit en geniet van alles.
  7. Nico:
    Hallo Jan,
    wat een prestatie, nu al! Het is heel leuk om je belevenissen en ervaringen elke dat te kunnen volgen.
    Succes en veel wandel plezier.
    Nico.
  8. Ellie en cor:
    23 juli 2015
    zuuse, noa dien pensioen kinsse zeker nog eine mijlpoal hoale.
    op noa de leste kilometers (en bergen).
    hout dien veut in ière.
    Ellie en Cor.
  9. Thei:
    23 juli 2015
    Jan van Harte Gefeliciteerd met deze Millepoal.
    Blief geniete van die speciale ervaringen.
    Thei
  10. Demi Janna Nico en Monique:
    Wat een topprestatie !!

We hebben een vraagje: zou het kaartje weer bijgewerkt kunnen worden? Als we het goed zien is begin jullie de laatste geweest!