Limoges 25 km (1097)

25 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

hdtEven floept WiFi open: bij de zuster Francicanessen naast de kathedraal in Limoges. Michael de Amerikaanse pelgrim zinget speciaal voor ons - we zijn met negen pelgrims - zijn laatste afscheidsconcert. Morgen gaat hij naar een muziekfestival in Annecy. Zometeen slapen na een weer heerlijke wandeldag. Vanmorgen mijn fleecetrui aangetrokken. Was fris en soms steenkoud op de hoogte  waar we lopen. Vanmiddag brak toch de zon door en meteen vijfentwintig.

Mijn rechtervoet ontspant. Begint goed te gaan hoop ik. Wat gebeurt er in je hoofd? Je loopt met drie en je bent toch alleen. De natuur blijft pChtig en je komt tot de jezelf. Sommige mensen vertellen me dat dit alles te maken heeft met het accepteren van de vrede of rust in mezelf. Voor mij voelt het alsof de steeds grotere afstand in kilometers mijn thuis steeds dichterbij komt. Raar omdat op te schrijven! Contradictio in terminis.

Gisteravond hebben we bij de slager een gegrild kopje gehaald/besteld. Maaltje met rijst en mais en sla. Hemels. In de gemeentelijke pelgrimsherberg vervolgens weer vroeg naar bed en vanmorgen om zeven uur vertrokken. Het tijdstip wordt mede bepaald door de openingstijden van de plaatselijke bakker. Ik heb voor het gezelschP van vijf pelgrims een eitje gebakken bij hdt ontbijt. Ja hoor: groot applaus.

WiFi maakt problemen ! À demain!

1. Jo Dassen:
    25 juli 2015
    Hallo Jan.
    Ben weer terug op zeeniveau. Hadden een geweldige reis naar Ehrwald.
    Toen ik mijn geplande bergtocht liep naar 2200 mtr. en ik dacht bij het gipfelkruis aan jou geweldige tocht met zeer mooie en zinvolle verhalen die mij raakten. Ook ik kon niet anders denken en genieten van de rust die de natuur je biedt als je er voor open staat. Ik geloof dat je alleen op deze manier zulke tochten tot een goed einde kunt brengen.Veel succes en vanaf de top heb ik je een welgemeende Grus Gott gewenst en alle goeds voor de volgende dagen
    Bon voyage
    Jo en Maria
  2. Michel van Eijsden:
    26 juli 2015
    Hier weer eens een berichtje van mij, met veel bewondering lees ik iedere keer weer je verhalen, ik proef uit deze verhalen het avontuur de passie en veel genot om dit mee te maken, ik denk dat veel personen waaronder mezelf de drang krijgen om het ook te gaan doen maar ik denk en vrees dat het alleen bij die gedachten blijft. Daarom nogmaals de grote bewondering voor jou dat je dit doet, ik denk dat je als rijker mens met een schat aan ervaringen en verhalen terug komt, Jan verder heel veel sterkte en gezondheid op jou verdere tocht,

Michel van Eijsden