Lieu dit La Gratade 22 km (1300)

2 augustus 2015 - La Coquille, Frankrijk

Dag is mooi en veelbelovend begonnen na een ontbijt bestaande uit beschuitjes met jam en twee kommetjes koffie. Ruim voor achten onderweg. Het is opvallende koel en fris en het duurt even voor het lichaam op temperatuur is. De stilte in het bos is overweldigend. Het eerste uur zijn we behalve de bakkersjuffrouw vier mensen tegengekomen waarvan een te te paard. Bordjes gemist? Behoorlijk omgelopen! In Saint Gery een korte drinkpauze bij de kerk, die overigens gesloten is. Bij La Gratade na pique nique met brood en blikje tonijn en restantje droogworst afscheid genomen na gesprek over dood en afscheid.
Nu in herberg met twee Franse pelgrimsechtparen en even wat rust nemen.
De berichten van het Kunstweekend zijn gelukkig veelbelovend! Groet aan ieder en vooral de supporters van de harmonie en hun vele vrijwilligers!

1. Gemma Brouwers:
    2 augustus 2015
    Hoi Jan. Je ervaringen waren weer mooi en interessant.

En om na zo'n weekend met een voldaan gevoel voor onze harmonie gewerkt te hebben herkennen wij maar al te goed. Wij hebben dit vele jaren met plezier gedaan. Fijn voor jou dat ook dit weekend weer geslaagd is. Voor de komende week wensen wij je weer mooie tochten.
    En voor morgen weer DEVOOT TEVOOT. Groetjes, Servė en Gemma.
  2. Sjef en Anjes Caris:
    2 augustus 2015
    Nou Jan ook vandaag was het weer een toppertje in Rijckholt. Prachtige muziek kregen we voorgeschoteld van Peter Caelen. Een stuk muziek dat mij wel enorm aansprak was van de Est Arno Part, " Spiegel im Spiegel" dat werkelijk subliem werd gespeeld. Als je voor het slapen gaan nog een slaapliedje nodig mocht hebben na zo' n lange wandeldag dan is dit zeker een aanrader. Via you tube moet dat geen probleem zijn.
    Ook werd er mooi gespeeld door onze harmonie, onder de bomenlaan in de schaduw, leek dit wel vanuit het terras van het koetshuis,op een prachtig Frans tafereel van jaren terug. Terwijl dit toch echt live gebeurde. De kunst was werkelijk van grote hoogte, kortom alles was gewoon perfect. We hebben nog lang nagetafeld en tijdens deze gesprekken is jou reis nog geregeld ter sprake gekomen en ik mag wel zeggen dat iedereen verschrikkelijk trots op jou is.
    Kortom het was een geweldig weekend en iedereen kijkt alweer uit naar het volgende jaar. Zo ben je toch iets bijgepraat en voor morgen wensen we je weer een mooie tocht toe.