Hopital de Orbigo (11 km)(2173)

6 september 2015 - Hospital de Órbigo, Spanje

Hopital de Orbigo 11 km (2173)
Ik heb nog 17 km voor de boeg vandaag maar bij een eerste pleisterplaats in Orbigo nog even tijd voor een kort verhaal ( de koffie is te heet).
Gistermiddag heb ik met hulp van een Franse medepelgrim - verpleegster - mijn gespleten teennagel gedeeltelijk weggeknipt en de teen verzorgd en netjes ingepakt. Was ook het advies van mijn medische familieteam uit Kronenberg. Na het eten meteen naar bed en geslapen als een blok ( elf uur non-stop ). Vanmorgen was mijn voet rustig en niet pijnlijk meer. Dus met de sandalen aan gaan lopen. Zometeen in Astorgia een Pharmacia zoeken om goede zalf te kopen.
In San Martin bleek het feest nog in volle gang. Heel veel jeugd en dreunende disco! Dat tegen de achtergrond van de opkomende zon kan alleen veel romantiek opleveren.
Met de WiFi van deze pleisterplaats zie ik de foto's van oma Clarie en de kleinkinderen. Heerlijk.

1. Gijs geskes:
    6 september 2015
    Advies: kalm aan met het smeren van zalf op een wond. Als het kan liever goed schoonhouden en droog verbinden. Hou vol!
  2. Piet Buijtels:
    6 september 2015
    kom op Jan, hou vol! De laatste loodjes en dan... de beloning. Geweldige prestatie! Piet.
  3. Gemma Brouwers:
    6 september 2015
    Hoi Jan. De sjevraoje beginnen nu toch over mij heen te kruipen. Wat een pech en toch doorzetten. Inderdaad volg het advies op van mensen die er verstand van hebben. De laatste loodjes zijn in zicht. De Parkfeesten zitten er weer bijna op. Ondanks het slechte weer gisteren hebben we toch nog veel "kiësekook" verkocht. Het was heel gezellig. Vooral voor de kinderen een leuke en overzichtelijke opzet van het geheel. Alles speelde zich af op één lokatie. En er was natuurlijk weer veel aandacht voor kemedie. Vandaag is het weer tot nu toe redelijk goed behalve een paar druppels tijdens de H. Mis. "Alle zegen komt van boven" zullen we maar zeggen. Vanavond wordt de voor jou vertrouwde plaats naast Servé vervangen door je buurman Ger, dus dat komt allemaal goed!! Geniet er van wees voorzichtig met je voet en voor morgen weer DEVOOT TEVOOT.
  4. Patricia:
    6 september 2015
    Ome Jan, mooi om nu na het weekend je verhalen weer even bij te lezen. We hebben een heerlijk Weling-weekend achter de rug. Fijn om iedereen weer even te zien en bij te praten en ook om even met Clarie te praten hoe het jou tot nu toe is vergaan. Heel erg jammer dat je er niet bij was dit jaar maar op naar volgend jaar.Succes met de laatste loodjes en geniet ervan als Clarie komt meelopen de laatste dagen. Tot snel.