Grand champs

20 juni 2015 - Gronsveld, Nederland

Stand: 254 km.

Toen ik het vorige WiFi punt - Hotel du Commerce in Rocroi - verliet, struikelde ik en kreeg een flinke tik op mijn linkerknie. Was een lastige nacht. Het zalfmiddeltje van Toos - Voltaren - kwam bijzonder goed van pas. Het lopen van Rocroi naar Aubigny was met name bergop bij tijd en wijle pijnlijk. Balen. In Aubigny ben ik bij particulieren - Marie en Jose - te gast. Ze zijn niet thuis met een briefje op de deur dat ik welkom ben. De deur is open en op mijn slaapkamer hangt een welkomst boodschap . Zelf komen ze om acht uur. Groot huis en de buisbaas is gek op beesten. Kippen, varkens, geiten en een paard. Ik mocht ze allemaal begroeten inclusief zestien kuikentjes. Heerlijke plek om te slapen.

Vandaag naar Wassigny met slaapplek in Grands Champs. Mijn knie houdt zich goed. Rustig gewandeld. Ben nu bij Jos  en Griselle Evers. Ze spreken Frans , Nederlands, Engels. Val met mijn neus in de boter. Het is hier een huisfeest. Eenmaal per jaar nodigen ze alle Nederlandse vrienden uit.  We zijn met twintigen in een enorme tuin met heel veel spelendd kindjes. Ik mag nee ik moet meedoen: nu dus!

1. Harrie:
    20 juni 2015
    Goed te horen dat het voorspoedig gaat en geniet van wat op je pad komt, succes
  2. Jeannettehouben:
    20 juni 2015
    wat vervelend,je struikelt eigenlijk nooit en nu je het helemaal niet kunt gebruiken gebeurt het toch nog. Hopelijk heb je er de rest van je tocht geen last meer van.
  3. Jo Dassen:
    20 juni 2015
    Hebben vanochtend even met Clarie gesproken. Iedereen vraagt naar Jan, waardoor Clarie een beetje uit het beeld verdwijnt.
    Maar wees gerust, Clarie vertelde dat ze genoeg aandacht had en het ging goed met haar.
    Fijn te horen dat alles goed gaat op een kleinigheid na (knie). Jan goed dat je met de bronk geoefend hebt met reijen. Komt je vanavond goed van pas. Veel plezier en succes verder.
    Jo en Maria Dassen.
  4. Marion en Lion:
    Hallo Jan
    Vandaag met Ber Raemakers gepraat uit dieteren.
    Helemaal onder de indruk van jou.
    Hj zei: Echt iets voor Jan en hij gaat het doen en het lukt hij doet het en het gaat hem lukken.
    Ik heb dit altijd wilen doen, maar ik mocht het niet.
    Van alle kanten tegengehouden± niet alleen, te ver, onmogelijk etc.
    Nu kan het niet meer± hartklachten.
    Heb altijd veel gelopen± Kennedymars, Nacht van Gulpen Vierdaagse Nijmegen.I.v.m. gezondheid kan dit nu ook nie meer.
    Jan, IN GEDACHTEN LOOP IK MET JE MEE.

Lieve groetjes Marion
    Heeft dit
  5. Marcel en Marjo:
    21 juni 2015
    Jan, het is fijn je te volgen,en mee te maken dat het goed met je gaat behalve je knie.
    Hopelijk heb je er weinig last van, Veel groeten en mooie reis.