Vervolg Chateuameillant

16 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

Gisterdn was de wandeling prachtig en warm. Vandaag begon tot de middag door veel bos en lanen met schaduw. Heerlijk wandelweer. Vanmiddag was het afmattend warm: heet. Blij dat we samen waren en nu een fijne b&b hebben. Niet veel water maar heel veel water gedronken. Meegenomen van meneer Paul in de rugzak van Clarie. Tot de laatste druppel nodig gehad. Gesterkt door de heerlijke kersen van Gene en Ria en niet te vergeten hun honing bij het ontbijt. In de Relais was een aantal mAnden geleden ook de huisarts uit Mechelen te gast geweest. Vanmiddag hebben we tijdens een drinkpauze bij een openbare waterkraan een mooie en ontroerende ontmoeting gehD met een oudere mevrouw die vooral begaan was met de hond van medepelgrim Jan, die de hele dag met ons is opgetrokken. Ik heb haar het verhaal vertelt van de parochieherder uit Gronsveld die de onvergetelijke uitspraak deed: hoe beter ik de mensen leer kennen, hoe meer ik van mijn hond ben gaan houden. We zitten nu buiten en lTen de warmte wat van ons afglijden.

1. Roel en Juliette Zijlmans:
    Hoi Clarie en Jan,
    We wensen jullie een mooie en gezellige wandeling in de eenzaamheid van Auvergne. De onvergetelijke ontmoetingen, indrukken en herinneringen blijven zich aaneenrijgen.
    Met Bubbels gaat alles goed: hij eet zijn hap, loopt zijn stap, drinkt zijn slok en poept zijn brok. Onze pelgrimage met hem beperkt zich meestal tot een rondje om het kerkhof.
    Hartelijke groeten,
    Roel en Juliette
  2. Alda Roggel:
    17 juli 2015
    Wat fijn dat je Clarie daar hebt, geniet samen van alles.
    Jan, chapeau!!
    Bon Camino.
  3. Marly:
    17 juli 2015
    Hoi Jan, ik ben nog steeds fan en volg jou op de voet. Wat fijn dat Clarie jou geregeld gezelschap komt houden. Jullie zijn te benijden.
    xxx hou je haaks en blijf gezond.
  4. Thei:
    17 juli 2015
    Hoi Jan, Heel veel groeten aan Clarie, ook van Marga en dat met die hond, dat vind ik een geweldige uitspraak. Uiteraard klopt dat soms! Je moet wel een hond hebben of gehad hebben.
    Thei
  5. Gemma Brouwers:
    19 juli 2015
    Hoi Jan. Wat mooi de diepgang in het verhaal met meneer pastoor. Als ik buiten ben kijk ik automatisch naar jullie huizen. Het ziet er allemaal goed uit. Het geeft hopelijk voor jullie een goed gevoel om te weten dat de buren alles een beetje in de gaten houden. Groetjes aan iedereen en geniet ervan. Voor morgen weer DEVOOT TEVOOT!
  6. Laur Nelissen:
    19 juli 2015
    Hoi Jan,

We volgen je op de voet. We vinden het fantastisch! Het mooiste stuk van de route komt nog, naar mijn mening: Spaans Baskenland.
    De reis naar Santiago hebben wij in auto-etappes afgelegd, heel indrukwekkend.

Geniet van de natuur en alles wat er te beleven valt. Goede reis!

Hartelijke groet,

Hetty en Laur Nelissen