Reims III

23 juni 2015 - Gronsveld, Nederland

Heb ik WiFi, dan nog maar een verhaal.

Bij het binnen komen van Reims - het regent - valt me op dat de stad heel overzichtelijk oogt. Sommige dingen komen me bekend voor totdat ik me realiseer dat dat komt doordat ik er vroeger tijdens mijn internaatstijd in Mook als veertien- of vijftienjarige al ben geweest. Ieder jaar maakten we met onze leraar Frans - pater Bavo - een reis van drie weken naar Frankrijk. Een week reizen over voornamelijk rijkswegen, een week educatief/cultureel en een week ontspanning. Wij: dat was de Cercle Francais, mocht ik nog voorzitter van zijn.

Terug op mijn slaapplek kom ik Camille tegen. Hem trof ik in Rocroi met zijn hond Felice. Hij is onderweg naar Rome. Verleden jaar naar Compostella. Felice heeft hij achter moeten  laten bij een veearts na een trap van een koe. Triest!

Camille heeft vandaag bijna 40 km gelopen om het verlies te verwerken.

1. Marij en Remy:
    23 juni 2015
    Hallo Jan,
    zelfs op vakantie (Oostenrijk) lezen we met veel plezier je verhalen.
    We logeren in de plaats Landeck en ook hier kwamen we de route tegen van Compostella de St. Jacobsroute.
    Wandel ze en tot een dezer Remy en Marij.
  2. Gene en Ria:
    23 juni 2015
    Hoi Jan wat een verhalen ! Van Felci kan i k me goed voorstellen hebben we zelf een meegemaakt met Jogge toen we op een bergpas liepen voelde zich twee ezels bedreigde dus pas goed op jezelf nog een fijne reis en je mooie ontmoetingen groeten Gene/Ria
  3. Paula:
    24 juni 2015
    Geweldig zoals je iedere dag weer verder loopt. Chapeau!
    Groet, Paula
  4. Harrie:
    24 juni 2015
    Wat een prachtige manier om tot jezelf te komen en te onthaasten in deze maatschappij ben jaloers
  5. Sjef en Anjes Caris:
    24 juni 2015
    Tja, na ons "bougieke" ging het toch nog mis. Je viel, dus veel had dit kaarsje niet geholpen. Nu, vandaag kregen we de mogelijkheid om alles overnieuw te doen en wel bij ons goed heiligman; Sint Nicolaas. In het plaatsje Stein (Oostenrijk) kwamen wij per ongeluk terecht bij een prachtig kerkje uit de 15e eeuw dat gebouwd was voor onze Bisschop uit Myra. Wij hebben dus van deze gelegenheid gebruik gemaakt om alles overnieuw te doen. Nu kan en mag er niets meer misgaan.
    We houden alles bij en wensen je weer mooie wandelwagen toe.
  6. Marly:
    25 juni 2015
    Ik geniet van je prachtige verhalen, Jan. Ben jaloers op jouw innerlijke rust. Iedereen stuitert en duikelt hier over mekaar heen. Wij zijn hier druk (what's new?) met gaande en komende burgemeesters! Lieve groet, Marly