Hagetmau 34 km (1539)

11 augustus 2015 - Hagetmau, Frankrijk

Hagetmau
Vandaag in meerdere opzichten een bijzondere dag. Twee wil ik graag met jullie delen.
Vandaag ben ik precies twee manden onderweg. Het voelt alsof ik gisteren het dorp uitliep met de pelgrimszegen en met Clarie en Gijs: joost en Thijs achterlatend bij het kapelletje. Was een mooie tocht totnutoe met alles er in wat ik in mijn droom al zo vaak had zien langskomen. Toen gedroomd en vaak voorzien van enig romantisch randje. Nu vaak hard realistisch en voorzien van alle aspecten die mijn leven de moeite waard maakt om te leven. Niet alleen rozengeur!
Tweedens: morgen is het twaalf augustus. Ik ben dan echt met pensioen. Voor mij 65 en drie maanden. Dag! aan al mijn collega's in Maastricht en de steden Heerlen en Sittard-Geleen en de Provincie. Een groot saluut aan de collega's vN Eijden-Margraten, Vaals, Valken burg, Meerssen, Gulpen Wittem. Det t uch good moge goan!
De woorden van Burgemeester Hoes sloegen in als een bom. Moge het vele werk inderdaad een ommekeer zijn in de samenwerking in Zuid-Limburg.  De mensen verdienen het dat er een einde komt aan het kerktorendenken! Genoeg! Genoeg! Dank dat ik er bij mocht zijn.
Vanmorgen trok ik om kwart na zes de deur van de Refuge in Mont de Marsan achter me dicht. Het beloofde een hete en lange  (34 km) dag te worden. Ik was om half elf ongeveer halverwege in Saint Sever. Wat langere pauze . De kerk bezocht. Kaarsje bij Maria. Berichtje in het Livre d or. Kop koffie op het plein en een stempel bij het Office de Tourisme.
Nog even gedraald omdat de Canadezen arriveerden. Wilden plots vijf dagen in Saint Sever blijven: zo mooi vonden ze het!
Vanmorgen in de ochtenstilte vijf reeën gezien op een heidevelde in halve mist. Plaatje!
Verder richting Hagetmau - het begint weer te glooien - alleen mais gezien. Hoge oerwouden van mais. De hitte begon tegen drie uur echt op te lopen. Was er om vier uur.
Een sleutel code ophalen en 5.5 euro betalen voor een bed in de Refuge Municipal. Langs de super voor een maaltje e. Daarna rusten.
Morgen staat 29 km. Geprogrammeerd naar Orthez. De reden: tussendoor zijner geen slaapplekken! Desondanks: ik voel me heerlijk en geniet van elke stap.

1. Lou Buteijn:
    Veel respect Jan.
  2. Paula:
    11 augustus 2015
    Deze weg die je aflegt, vanuit passie, vanuit overtuiging, simpel weg omdat jij je droom volgt, Chapeau Jan.
  3. Marcel en Petra:
    11 augustus 2015
    Vanuit Venhuizen (langs het Zuiderzeepad) heel veel groeten en waardering voor je prestaties. Genieten doe je en dat is heerlijk om te volgen.
  4. Dico Wilbrink:
    12 augustus 2015
    Nooit verwacht dat een collega met pensioen nog dagelijks mijn aandacht zo weet vast te houden. Jan, ik kijk elke dag weer uit naar je reisbelevenissen en overdenkingen. Groot respect voor je prestatie!
  5. Ellie en cor:
    12 augustus 2015
    Veel respect voor je prestatie.
    Proficiat me je pensioen en iedere km lopen betekent korter bij het einde.
    Nog even volhouden.