Gisteren naar Nevers en vandaag naar Saint Parize Le Chatel 33 en 22 (767)

11 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

Gisteren vroeg vertrokken want ik verwachtte dat in Nevers wel een bedrijf zou kunnen zijn dat helpt bij onwillige telefoons. Was ook zo met dank aan Maxime en Gene. Na uurtje prutsen kan ik weer bellen en smssen. E-mailen nog niet: dus ik kan nog niet reageren op ieders bericht. Mijn excuses. Jullie weten dat ik tijdens mijn tocht eigenlijk geen hinder van alle techniek wil hebben, maar contact met thuis is echt onontbeerlijk.

Overigens een heerlijke wandeling met tot elf uur mijn fleecetrui aan. Het waaide fris! Bij een wat langere stop bij een kerkhof heb ik contact gehad met Vodafone. Ze verwezen me naar twee winkels in Nevers. Bij kerkhoven is altijd een watertappunt voor Pelgrims. Behalve natuurlijk als er non potable bij staat. Ook hier lekker vers water en mijn hoofd onder de kraan.

Na het gedeeltelijke herstel van IPhone graag bij Bernadette langs voor een sereen moment! Daarna naar de zusters v n het Monastere de la Visitations. WS er door het gedoe pas om zes uur, maar LIEP door de stad terwijl er over straattheater was. Het leek wel speciaal voor mij gepland. Na het eten met de zes .zusters de completen gedaan. Blijft bijzonder.

Vanmorgen vertrokken na bezoek aan de kathedraal RICHTING Saint Parize. Ook nu weer lekker wandelweer. Ben bij mensen die verleden jaar nAr Santiago zijn geweest. Ontvangst is allerhartelijkst. WasmAchine draait en ik word nu naar te tuin geroepen.

1. Sjef en Anjes Caris:
    12 juli 2015
    Hallo Jan, ik zou maar opletten als je bij kerkhoven contact zoekt met je provider, voordat je het weet heb je contact met Hadis en dat lijkt mij als pelgrim zeker niet de bedoeling. We volgen je met plezier en zijn iedere keer weer verrast door je beschrijvingen van de ontmoetingen met mensen onderweg. Misschien wel de ware zin van dit avontuur. Veel plezier.
  2. Thei:
    12 juli 2015
    Hoi Jan, ja die moderne techniek..., het moet gewoon werken, dan is het makkelijk, anders alleen ergernis. Jij kunt dus ook het nieuws volgen; Griekenland, de warmste ..., Het OLS, ik was... en ben er komende week ook nog vrijwilliger, heel fijn om mee te maken. Eigenlijk hoef jij dat allemaal niet te weten, nu..., eigenlijk is het zelfs de bedoeling of beter als je dat langs je heen laat gaan en met je gevoel en ervaringen onderweg bezig bent. Bernadette en de zusters van het Monastere de la Vistations passen daar beter bij. En ik weet ook dat ik jou dit niet hoef te vertellen, gaat er dan door mijn hoofd. Jan Geniet, want als je dat lukt kom je in een hoger Geniet niveau, denk ik, Groeten Thei
  3. Gemma Brouwers:
    12 juli 2015
    Hoi jan. 50 jaar geleden ben ik met mijn ouders ook bij Bernadette geweest. Ik neem aan dat ze er nu nog even mooi bij ligt als toen. Zij was zo mooi en het kerkje was zo somber. Geniet maar weer verder en voor morgen DEVOOT TEVOOT.
  4. Jan Brouwers:
    13 juli 2015
    Jan met veel plezier en respect heb ik je reisverslagen gelezen.Toos heeft ons op de hoogte gebracht van jouw reis. Wat een geweldig mooie ervaring om al die vriendelijke mensen met al hun verhalen tegen te komen en zelf ook je eigen ervaring te kunnen delen. We hopen dat je geen lichamelijke klachten oploopt en blijf vooral genieten. Groeten Gerrie en Jan