Amay - Scalyn (24 km)

14 juni 2015 - Gronsveld, Nederland

Het regent. Lekker na al die hitte. Tijdens het ontbijt gesproken met twee zusters: ze zijn van de Orde des Dames de l Instruction Chretienne. (Vermoedelijk verkeerd gespeld). Een meisjesopleidingsinstituut met internaat.  Een school met 250 leerlingen. Om kwart voor negen hebben ze me uitgezwaaid nadat ze een stempel in mijn paspoort hebben gezet.

Ondanks een zestal adressen van het Belgische jacobsgenootschap bleek niemand in de gelegenheid om me te ontvangen in Andenne. Uiteindelijk lukte het om een chambre dhotes te vinden in Scalyn. Met het grootste plezier ben ik natuurlijk 5 km verder gelopen dan gepland. Ben je in de buurt: ecluse. Plekje pal aan de Maas in Scalyn.

Ter hoogte van Tihange - centrale staat letterlijk in de achtertuin - stopte een meneer in een auto, die me spontaan omhelsde. Hij bleek verleden jaar de tocht te hebben gemaakt ! In Huy kreeg ik in de kerk spontaan een stempel en werd me de route nog eens uitgelegd. Ik loop nu al drie dagen langs de Maas over de Ravel . Heerlijk rustig met af en toe een fietser of wandelaar. Zouden we op de Voerenweg iets van kunnen leren!

In Scalyn bord tagliatelle met zalm gegeten en alweer lekker geslapen. Behalve een blaar en wat kleine pijntjes nog fysiek prima, maar dat zal beslist nog veranderen.

1. Sjef en Anjes Caris:
    14 juni 2015
    Mooi te lezen dat je overal zo hartelijk wordt ontvangen, zo'n hemelse zegen is toch mooi meegenomen. We volgen je pelgrimage iedere dag, mijn voeten kriebelen bij elke beschrijving van jou tocht.
  2. Guido:
    Hoi Jan,
    Dit is puur en uitzonderlijk. Wat fijn om je via dit blog te mogen "begeleiden". Met alles nieuwe ervaringen opdoen.
    Grts Guido
  3. Gene en Ria:
    14 juni 2015
    Hoi Jan wij liepen vanmorgen over de Voerenweg het is op zondag niet meer te doen.Jan je mist wel de kersen want ze rijpen goed.groet vanuit Gronsveld gene en Ria
  4. Anita en thijs:
    Ha Jan
    Waat biezonjer om dien verhaole te laeze en in gedachte mit dich mit te laupe. Ein groot avontuur en belaeving. Veer kieke oet nao dien volgende verhaol.
    Groetjes oet leeve van Thijs en Anita.
  5. Ger Willems:
    14 juni 2015
    Dag Jan, een paar keer van morgen aan je moeten denken toen ik met de raad 3 uur lang de Bronkprocessie in Eckelrade heb meegelopen. Voor jou een kleinigheid voor mij..... Veel sportief plezier en hoop dat je onderweg nog veel leuke en aparte mensen tegen komt. Groet, Ger.
  6. Martijn Rumpen:
    Dag Jan,
    Veel rust en bezinning toegewenst.
    Groeten,
    Martijn
  7. Dico:
    Dag Jan,
    Met jou meeleven is toch anders dan een boekje lezen geschreven door een onbekende. Kijk inmiddels uit naar elke van je volgende blogs.
    groet,
    Dico
  8. Prisca:
    Hallo Jan,

Leuk om deze verhalen te lezen! We missen je wel hier hoor en de kranten stapelen zich op .... de lunch voor dinsdagmiddag is besteld.

Veel groetjes en succes
  9. Marianne:
    15 juni 2015
    Lieve Jan, vanochtend tijdens het PO hier, hebben we het over je gehad. Hoe fijn het is, je te kunnen volgen via je reis(b)log.
    We denken aan je, veel wandelgenoegen.
    Marianne
  10. Jo Dassen:
    Hallo Jan.
    Heb van Gijs dit verslag gekregen en blijf zodoende op de hoogte.
    Eerste dagen waren spannend, maar je kreeg er wel geweldige menselijke gevoelens en genegenheid voor terug.
    Sterkte verder en toy toy. W leven en lopen met je mee.
    Groet Jo en Maria
  11. Marly:
    18 juni 2015
    Geweldig Jan, ik heb veel respect voor je. We missen je hier in het Stadhuis, eerste Heuvellanddag zonder jou! Maar het is fijn om je verhalen te volgen. Veel succes xxx