Sponsoring

13 maart 2015 - Gronsveld, Nederland

De Koninklijke Harmonie  Gronsveld bestaat dit jaar 180 jaar. Het is fantastisch om deel uit te maken van die prachtige muziekvereniging. Gezien haar hoge leeftijd verdient dit bijzondere culturele monument het met zorg omringd te worden. Dat doen natuurlijk de ongeveer 130 leden ten volle. In een van de komende aanloopverhalen ga ik met regelmaat iets schrijven over deze trotse Koninklijke Harmonie die in 1835 is opgericht!

Een cruciale sleutel voor het behoud en de ontwikkeling van de harmonie ligt uiteraard bij de instroom van jeugdigen. Op de basischool vindt jaarlijks een muziekproject plaats dat verzorgd wordt door de dirigent en afgesloten wordt met een muzikaal evenement. Leerlingen komen in aanraking met muziek en een aantal kiest ook voor een verdere muziekopleiding bij de harmonie. De jeugdige muzikanten gaan elk jaar op muziekkamp en dingen als afsluitng mee in de Jules Curfs Award: een huldeblijk aan de oud- en erevoorzitter van de Supportersvereniging van de harmonie.

Voor de opleiding van de aankomende muzikanten is jaarlijks erg veel geld nodig. Daarom heeft een aantal mensen uit de directe omgeving van de harmonie een sponsoractie op touw gezet. Mensen die dat willen, kunnen een bedrag per afgelegde kilometer van mijn voettocht naar Santiago sponsoren. Geen grote bedragen: met een eurocent of halve of kwartcenten kunnen al heel aardige bijdragen bijelkaar gelopen worden. Meer mag natuurlijk altijd.

Informatie hierover is te vinden op http://www.jannaarsantiago.nl. Ik begrijp dat er  ook een facebookpagina is gemaakt: jan naar santiago. Ook daar staat alle informatie voor deelname aan de sponsoractie vemeld. Tenslotte verwijs ik graag naar de site van de supportersvereniging van de koninklijke harmonie. Ook daar wordt gewag gemnaakt van deze sponsoractie.

Ik kan het niet laten, maar schrijvende over deze wel heel bijzondere supporters wil ik niet onvermled laten dat 21 en 22 maart weer een grote snuffelmarkt is opgezet in de veilinghal aan het station van Gronsveld. Tegen een kleine entree-vergoeding en met gratis parkeren kanmen daar terecht voor een gezellige morgen of middag.