Marcheren: een speciale vorm van wandelen

20 maart 2015 - Givet, Frankrijk

Het is bijzonder om voorzitter te zijn van een harmonie die verleden jaar tweemaal bewezen heeft tot de muzikale top van deze magnifieke provincie en dit prachtige land te behoren. De drumband van de harmonie behaalde in Elburg de nationale titel met een speciaal voor deze groep geschreven en ontworpen uitvoering.

Marcheren is een speciale vorm van wandelen. Wikipedia schrijft: marcheren is een vorm van ritmisch lopen in een stoet naast militairen vaak uitgevoerd door ondermeer fanfares en harmonieën.

Met dit bericht is beslist de aandacht gewekt en beveel ik aan om naar de website van de Koninklijke Harmonie Gronsveld te gaan en van de de bijzondere video-opname van dit optreden in Elburg te genieten. Ik ben nog niet zo handig dat ik de link van deze opname op YouTube in dit bericht kan kopiëren. Moet ik nog op oefenen. Kort en goed: google even naar de harmonie van Gronsveld en ben net als ik iedere keer weer   onder de indruk!