Aanvulling vandaag

14 juli 2015 - Chablis, Frankrijk

Excuus. dacht ik mooie verhalen te schrijven: blijken ze incompleet.

Ik zat vanmiddag op een bankje voor een kerkje. Was  al binnen geweest. Komt de Cure - mijnheer pastoor - bij me zitten. Binnen enkele minuten zijn we aan de praat. Hij vraagt naar mijn motieven en ik vertel over mijn vader en moeder en hun prachtige leven en bun voornemen dat ik naar het klooster zou gaan. Als een van de elf kindjes paste dat perfect in hun leven. Het jaar dat ik naar MOOK ging is mijn vader helaas overleden. Mijn moeder heeft me weggebracht samen met Meister Scheepers mijn latere schoonvader . Ik vertelde mijnheer pastoor dag ik om religieuze redenen deze tocht maak IN DE HOOP IETS vN de droom van mij ouders in te lossen. Het begint naar mijn diepste overtuiging met respect voor de ander. Beiden geëmotioneerd. Ik heb de hele middag pastoor in in hart gedragen!!

Dat wilde ik jullie niet onthouden.

Morgen zie ik Clarie !!

1. Paula:
    14 juli 2015
    Jouw camino, als eerbetoon aan je ouders, raakt mij diep!
  2. Maxime Niesten:
    14 juli 2015
    Erg mooi en ontroerend. Nu is ook duidelijk waarom jouw camino zo voorspoedig verloopt.
  3. Jo Dassen:
    Hallo Jan.
    Weer een verhaal dat me diep raakt. Denk, loop en leef met je mee.
    Je zult enkele dagen mijn reacties moeten missen. Ik ga een paar dagen door de bergen struinen en zal als alles meezit een berg beklimmen. Ik beloof je dat als ik bij het gipfelkruis sta zeker aan je zult denken. Ook neem ik de heel mooie ingrijpende verhalen van jou mee. Op zulke bijzondere plaats is een moment van bezinning zeker op zijn plaats. Jan alle goeds, sterkte en voor de komende dagen en weken,
    Bon voyage.
    Jo en Maria.
  4. Demi Janna Nico en Monique:
    14 juli 2015
    Compleet of niet, het blijft een genot om de verhalen te lezen!
  5. Anita en thijs:
    Hallo Jan.
    Alweer een parel op jouw pad. SJOON !!
    Geniet samen met Clarie.
    Gr Thijs en anita
  6. Rosie:
    15 juli 2015
    Geniet er van met jullie tweetjes!
  7. Annemie:
    Ik ben er stil van.
  8. Bregje:
    Ik ook...
  9. Martijn Rumpen:
    15 juli 2015
    Mooi om te zien welke inspirerende momenten je hebt om dicht bij je zelf te komen, vanuit je verleden, het landschap, de fysieke inspanningen (op de lange golf) en de bijzondere ontmoetingen die dat onvermijdelijk met zich mee brengt. Mooi dat je Clarie morgen weer aan je zijde hebt!
  10. Sjef en Anjes Caris:
    15 juli 2015
    Ouder worden hoe zou je dat kunnen verwoorden? Grijzer, in mijn geval kaal en grijs, wijzer, rustiger oftewel langzamer. Ik zou zo nog diverse zaken eraan kunnen toevoegen en allemaal voorbeelden waar je mee aangeeft dat niemand erop zit te springen om oud te zijn. Maar toch is er ook iets heel positiefs van dat ouder worden, je put steeds meer uit ervaringen, je bibliotheek van herinneringen wordt steeds groter, kortom je kunt dikwijls vertellen uit dat verleden. Ontroerende, verdrietige en vreugdevolle zaken. Nu ik jou verhalen lees moet ik gewoon vaststellen dat jij de laatste weken wel een stuk ouder en wijzer moet zijn geworden. Zoveel prachtige ervaringen moeten jou toch een heel mooi gevoel geven. Jou vader en moeder moeten toch wel heel trots zijn op jou. Er moet bij zoveel moois hun zegen op jou rusten.
    Veel succes.
  11. Patricia:
    15 juli 2015
    Ome Jan, supermooie verhalen om iedere keer weer even stil te staan bij sommige dingen, heel veel plezier met Clarie en doe haar de groetjes van ons. Zet hem op!
  12. Alda Roggel:
    Jan, ontroerend weer.
    Groet, en veel plezier met Clarie.
  13. Thei:
    16 juli 2015